Dzięki nowym i prostym zasadom rozliczania opłat za energię elektryczną klienci indywidualni z rejonu Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Legnicy mogą od marca rozliczać się w cyklu sześciomiesięcznym.
Do tej pory klienci rozliczali się co dwa miesiące. Po zmianie będą otrzymywali fakturę wystawioną na podstawie odczytu licznika energii elektrycznej dokonywanego raz na pół roku.
Faktura będzie zawierała rozliczenie zużycia energii w poprzednim okresie oraz wyliczenie należności ustalonych na następne pół roku. Do faktury dołączonych będzie maksymalnie sześć blankietów płatnych co miesiąc. Będą one opiewać na prognozowaną wartość zużycia energii w najbliższych sześciu miesiącach (oszacowaną na podstawie zużycia w poprzednim okresie rozliczeniowym). Dodatkowo, pierwszy blankiet będzie obejmował rozliczenie za poprzedni okres.
Jeżeli w wyniku rozliczenia zużycia energii w poprzednim okresie powstanie niedopłata, zostanie ona doliczona do pierwszej należności. Jeśli nadpłata – pomniejszy wartość wpłat lub – na wniosek klienta – zostanie mu zwrócona.
Klient może zmienić wysokość ustalonych dla niego prognoz, gdy dostarczy informację o istotnych zmianach w poborze energii elektrycznej wraz ze stanem licznika. Obecnie prognozowy system rozliczeń z powodzeniem funkcjonuje na obszarze bielsko-bialskim, częstochowskim, będzińskim, krakowskim, tarnowskim, wrocławskim i opolskim.
– Nowy okres rozliczeniowy jest korzystny dla klientów. Z systemu prognozowego od wielu lat korzysta większość klientów Tauron Sprzedaż. W obszarze krakowskim i będzińskim działa od ponad dwudziestu lat. Klienci cenią go m.in. za możliwość zaplanowania wydatków na energię elektryczną nawet z półrocznym wyprzedzeniem, a także za to, że ponoszą mniejsze koszty opłat stałych – mówi Ireneusz Perkowski, prezes Tauron Sprzedaż.
Wprowadzenie półrocznego cyklu rozliczeniowego spowoduje zmianę wyglądu dotychczasowych faktur oraz sposobu ich doręczania. Wszystkie dotrą do klientów korespondencyjnie.
Wraz z pierwszą fakturą prognozową klienci otrzymają ulotkę: „Jak czytać fakturę”. W pierwszym kwartale 2012 r. klienci otrzymają Ogólne Warunki Umowy wraz z pismem, w którym zostaną wyjaśnione zmiany umowy oraz zasady sześciomiesięcznego cyklu rozliczeń.
Dodatkowe informacje można uzyskać:
- w Punktach Obsługi Klienta (lista adresowa na www.tauron-pe.pl);
- kontaktując się z Telefoniczną Obsługą Klienta pod numerem 32 606 0 606;
- pisząc na adres e-mail: zmiana.rozliczen@tauron-pe.pl;
- na stronie www.6miesiecy.tauron-pe.pl.