Gwarancja ceny, ekologiczny prąd czy e-faktura - co wybrali Ślązacy?

Prawie 100 tysięcy mieszkańców Śląska wzięło udział w Pierwszym Śląskim Spisie Energetycznym. Odpowiadali na pytania dotyczące swoich oczekiwań związanych z korzystaniem z energii elektrycznej. To pierwsze tego typu badanie w kraju przeprowadzone na tak licznej grupie respondentów.  

 

Podczas trwającej miesiąc akcji mieszkańcy Górnego Śląska odpowiadali na pytania m.in. o ceny prądu, wysokość rachunków oraz sposób ich otrzymywania i opłacania. W ankiecie znalazło się też pytanie dotyczące zakupu tzw. produktów ekologicznych, czyli energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii.

Ankietowani wypełniali formularz przesłany pocztą, odpowiadali telefonicznie oraz w Punktach Obsługi Klienta. Chętni mogli także wejść na specjalnie przygotowaną stronę internetową. Ankieterzy odwiedzali również respondentów w domach.

Spis przeprowadziła spółka handlująca energią na Śląsku, która trafiła do Grupy TAURON w grudniu ubiegłego roku w wyniku przejęcia aktywów Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego. W kwietniu firma ta zmieniła nazwę na TAURON Sprzedaż GZE (z Vattenfall Sales). Spółki sprzedażowe Grupy występują pod wspólnym logo TAURON Polska Energia.

- Celem Grupy TAURON w związku z przejęciem spółek GZE, w tym TAURON Sprzedaż GZE,  było nie tylko pozyskanie ponad miliona nowych klientów i poszerzenie obszaru działania Grupy, ale i wykorzystanie potencjału i know-how. Znajomość oczekiwań 100 tys. mieszkańców Śląska, którą mamy dzięki Pierwszemu Śląskiemu Spisowi Energetycznemu, jest dla nas bardzo cenna – mówi Dariusz Lubera, prezes zarządu TAURON Polska Energia.

Kim byli ankietowani? Niemal 60 proc. to mieszkańcy małych i średnich miast. Ponad 20 proc. to osoby z Katowic i Gliwic.

Jak podkreśla Krzysztof Zamasz, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. handlowych, wyniki Spisu Energetycznego wyznaczają kierunek dalszych działań. – Mieszkańcy Śląska jasno określili swoje potrzeby i oczekiwania związane z energią elektryczną. TAURON jest nowym sprzedawcą energii na terenie Górnego Śląska, dlatego priorytetem było dla nas opracowanie oferty odpowiadającej wymaganiom klientów. Skonstruowaliśmy ją w taki sposób, aby każda z grup klientów – określonych na podstawie badań - mogła znaleźć coś dla siebie.

Badania pokazały, że Ślązacy to przede wszystkim ludzie myślący praktycznie, chcący zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe. Ponad połowa ankietowanych (51 proc.) chce mieć gwarancję, że cena energii elektrycznej nie zmieni się przez dwa lub nawet trzy lata. Dla tej grupy powstał „Produkt Bezpieczny”, czyli gwarancja stałej ceny nawet na trzy lata, co pozwala zaplanować domowe rachunki z dużym wyprzedzeniem i nie martwić się zmianami cen na rynku energii. Aż 60 proc. respondentów woli samodzielnie i regularnie podawać stan swojego licznika, unikając w ten sposób nadpłat i niedopłat na rachunkach.

Mieszkańcy Śląska chętnie korzystają także z nowoczesnych form komunikacji. 32 proc. respondentów chce otrzymywać rachunki za energię elektryczną na swój adres e-mail. Niewiele mniej, bo 28 proc., byłoby zadowolonych, gdyby przypominano im drogą elektroniczną o terminie płatności. Z myślą o tych klientach stworzono „Produkt Internetowy”, który gwarantuje, oprócz obsługi elektronicznej - w tym e-faktury i przypomnień - m.in. opcję e-odczytu pozwalającą uniknąć niedopłat bądź nadpłat.

 Spis Energetyczny potwierdził także, że mieszkańcy Śląska potrzebują różnego typu usług i serwisów, zapewniających sprawną i kompetentną obsługę oraz szybki kontakt ze swoim sprzedawcą energii. Dlatego na klientów TAURONA czeka usługa „Pomocny kontakt” - pod postacią specjalnej infolinii, na którą można zadzwonić 24 godziny na dobę w przypadku awarii instalacji elektrycznej lub sprzętu RTV/AGD. Wówczas otrzyma się dane kontaktowe sprawdzonych specjalistów w swojej okolicy, którzy pomogą  usunąć usterkę.

Badanie wykazało również, że jest stosunkowo duża grupa odbiorców energii, dla których ważna jest ekologia. – Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni wynikami badań w tym aspekcie. Niemal 30 proc. ankietowanych wie, że rozwiązania proekologiczne mogą być droższe, a mimo to zdecydują się na nie, jeśli będzie taka możliwość. Odpowiedzią na te oczekiwania jest „Produkt Ekologiczny”. Klienci korzystający z niego zyskują pewność, że kupiona przez nich energia pochodzi w całości ze źródeł odnawialnych - i to w cenie zbliżonej do ceny energii wytwarzanej tradycyjnie - mówi Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż GZE.

Produkty odpowiadające oczekiwaniom wskazanym w Spisie Energetycznym będą na razie dostępne dla klientów górnośląskiej spółki sprzedażowej TAURONA. - Planujemy przeprowadzenie spisu również w innych rejonach Polski. Opinie klientów są zawsze podstawą do rozwijania i udoskonalania działań we wszystkich obszarach – wyniki kolejnych spisów z pewnością wpłyną  na oferty dla wszystkich klientów Grupy TAURON – zaznacza Dariusz Lubera.

Po przejęciu Górnośląskiego Zakładu Elektroenergetycznego TAURON Polska Energia stał się liderem na polskim rynku sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej. Grupa posiada 5,3 mln klientów.

- Zgodnie ze strategią Grupy TAURON, zakładającą m.in. uporządkowanie spółek w ramach optymalnej, przejrzystej i efektywnej struktury (obszarów biznesowych), przejęte podmioty (w tym TAURON Sprzedaż GZE) będą podlegać dalszej konsolidacji, w wyniku której połączą się ze swoimi odpowiednikami funkcjonującymi wcześniej w Grupie. Docelowo więc wszyscy klienci będą mieć dostęp do szerokiego, jednolitego i stale dopasowywanego do ich oczekiwań wachlarza produktów – podsumowuje Dariusz Lubera.

 Zmiana nazw spółek oraz proces konsolidacji nie mają wpływu na dotychczasowe umowy z klientami, które pozostają w mocy. Nie zmienią się również adresy pocztowe oraz kontakty telefoniczne spółek, w tym numery telefonów obsługi klienta.

 

Nowe produkty powstałe w wyniku Pierwszego Śląskiego Spisu Energetycznego

 

 51 proc. ankietowanych chce mieć gwarancję, że cena energii elektrycznej nie zmieni się przez dwa lub nawet trzy lata.

„Produkt Bezpieczny”, czyli gwarancja ceny nawet na trzy lata

Oferta skierowana została do klientów, którzy w Spisie Energetycznym zadeklarowali,  
że cenią sobie stabilność domowego budżetu, ale nie korzystają z Internetu. TAURON Polska Energia zaproponował im możliwość zabezpieczenia się przed podwyżkami cen energii na rok, dwa, a nawet trzy lata. Doliczając miesięcznie do rachunku od 1,99 zł do 7,99 zł  (w zależności od wybranego wariantu), klienci otrzymają gwarancję niezmienności ceny w wybranym okresie. Pozwala to zaplanować domowe rachunki z wyprzedzeniem i nie martwić się zmianami cen.

Klienci, którzy wybrali „Produkt Bezpieczny”, mogą też skorzystać z opcji Telerachunek. Podając przez telefon co miesiąc lub co dwa miesiące stan licznika, płacą za faktycznie zużytą energię, unikają nadpłaty bądź niedopłaty na swoich rachunkach.

 

32 proc. respondentów chce otrzymywać rachunki za energię elektryczną na swój adres e-mail.

28 proc. byłaby zadowolona, gdyby przypominano im drogą elektroniczną o terminie płatności.

 „Produkt  Internetowy”, czyli dla internautów taniej

Powstał z myślą o osobach aktywnych i zajętych, dla których Internet to jedno z podstawowych narzędzi ułatwiających codzienne życie. To propozycja dla tych, którzy także chcą się zabezpieczyć przed podwyżkami cen i ważna jest dla nich możliwość otrzymywania rachunków i regulowania płatności przez Internet. Ponieważ klienci otrzymują e-fakturę na swoją skrzynkę e-mailową, opłaty miesięczne są niższe niż w „Produkcie Bezpiecznym” i wynoszą w zależności od wybranego wariantu od 0,99 zł do 6,99 zł. Dodatkowo o terminie płatności przypomni im wiadomość wysłana e-mailem.

Wybierając „Produkt Internetowy”, klienci mogą skorzystać też z opcji e-odczytu. Podając przez Internet stan licznika, zapłacą za faktycznie zużytą energię, unikając niedopłaty bądź nadpłaty.

Dla osób, którym zdarza się zapominać o terminach, wprowadzono przydatną funkcję - opcję przypominania o zbliżającym się terminie podania stanu licznika. Komunikat z przypomnieniem jest wysyłany na skrzynkę e-mailową.

 

 Blisko 30 proc. ankietowanych uważa, że ważna jest ekologia. Są na nie zdecydowani mimo świadomości, że rozwiązania proekologiczne mogą być droższe.

„Produkt  Ekologiczny”, czyli 100 proc. zielonej energii

To rewolucyjna propozycja dla osób dbających o środowisko naturalne. Dzięki specjalnym certyfikatom jakości TÜV, zgodnym z regulacjami Unii Europejskiej, klienci mają pewność, że nie tylko część, ale cała kupiona energia pochodzi w całości ze źródeł odnawialnych. Co istotne, klienci wybierając wariant 100 proc. zielonej energii, zapłacą dodatkowo zaledwie 2,99 zł miesięcznie (bez gwarancji ceny), a z dwuletnią gwarancją - 5,99 zł.

Korzystając z „Produktu Ekologicznego”, rachunki za prąd można płacić przez internet (e-płatność, e-faktura) i także korzystać z opcji e-odczytu.Z nowej oferty produktowej można bardzo łatwo skorzystać. Wystarczy wejść na stronę internetową: www.tauron-wita.pl, zadzwonić: 32 303 0 303 lub odwiedzić Punkt Obsługi w Zabrzu, Katowicach lub Rybniku.

***

TAURON Polska Energia SA jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON obejmuje swoim działaniem 18 proc. powierzchni kraju, zatrudnia ok. 29,3 tys. osób i jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Dystrybucja GZE, TAURON Sprzedaż, TAURON Sprzedaż GZE, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Obsługa Klienta GZE, Południowy Koncern Węglowy, TAURON Ekoenergia, TAURON Ekoenergia GZE oraz TAURON Ciepło.

Kontakt dla mediów

ul. ks. Piotra Ściegiennego 3

40-114 Katowice

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Administratora danych osobowych jest Tauron Polska Energia S.A. ks. Piotra Ściegiennego 3, 40-114 Katowice.