TAURON Obsługa Klienta scentralizował systemy bilingowe do obsługi klientów biznesowych, wdrażając nowy system bilingowy A-UMS. Umożliwia on ujednolicenie i optymalizację procesu obsługi. To pierwszy na taką skalę centralny system bilingowy w polskiej energetyce, posiadający nowe funkcjonalności dla biznesu.
W ramach wdrożenia A-UMS wykonano integrację z systemami pomiarowymi, w tym z systemem akwizycji danych odczytowych w TAURON Dystrybucja, oraz z funkcjonującymi systemami gospodarki aparaturą pomiarową.
Komunikacja systemu A-UMS i systemów TAURON Dystrybucja odbywa się za pośrednictwem korporacyjnej szyny danych. Dzięki takiemu rozwiązaniu zautomatyzowano procesy obsługi, które obecnie zapewniają większe bezpieczeństwo i pewność wprowadzanych danych.
Zauważalną korzyścią z wdrożenia centralnego systemu bilingowego systemu dedykowanego do obsługi klientów biznesowych jest również jego znacznie szybsze działanie w porównaniu z dotychczas funkcjonującymi rozwiązaniami (np. czas zamknięcia m-ca skrócił się do 3 godz. zamiast 3 dni). Umożliwia on również ujednolicenie i optymalizację procesów obsługi klientów biznesowych TAURON Sprzedaż.
TAURON Obsługa Klientów planuje w najbliższym czasie - w oparciu o uruchomione rozwiązania - wprowadzenie nowych funkcjonalności, umożliwiających jeszcze sprawniejszą obsługę klientów biznesowych, w tym elektronicznego Biura Obsługi.
Wdrożenie centralnego systemu bilingowego dla klientów biznesowych trwało rok i zakończyło się planowo, bez zakłóceń. Prace realizowane były wspólnie z firmą Asseco, która jest autorem systemu. System został dostosowany pod względem funkcjonalnym do specyfiki obsługiwanych klientów oraz potrzeb Grupy TAURON.