TAURON Ciepło rusza z kampanią, która pokaże mieszkańcom regionu jak można diametralnie poprawić komfort ich życia w budynkach wielorodzinnych. Ponad miliard złotych w ramach likwidacji niskiej emisji, kolejne miliony z programu KAWKA oraz innych projektów WFOŚiGW – w najbliższych latach na inwestycje w budynkach mieszkalnych związane z ochroną środowiska zostaną przeznaczone znaczne środki.
Jednym z głównych problemów ekologicznych Górnego Śląska i Zagłębia jest niska emisja, czyli bardzo szkodliwe gazy i pyły powstające w wyniku spalania złej jakości węgla i śmieci. To efekt tego, że nadal na bardzo wielu osiedlach mieszkania ogrzewane są indywidualnymi piecami węglowymi (np. piecami kaflowymi).
- W naszym regionie dobrze radzimy sobie z eliminacją starych urządzeń grzewczych w budynkach jednorodzinnych. Niestety, nie było jeszcze kompleksowej propozycji działań dla kamienic i innych budynków wielorodzinnych, w tym typowych dla naszego krajobrazu tzw. familoków. Jednak to się zmieni – zapewnia Henryk Borczyk, prezes zarządu TAURON Ciepło.
W najbliższych latach wiele środków uruchomionych zostanie na działania, które w ramach walki z niską emisją pozwolą wyremontować starsze budynki. Ponad miliard złotych na ten cel zostanie przekazanych na rzecz „Programu likwidacji niskiej emisji na terenie konurbacji śląsko-dąbrowskiej”. Kolejne miliony na modernizację mogą pochodzić z programu KAWKA (Clean Air for Europe - Dyrektywa 2008/50/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 21 maja 2008 w sprawie czystszego powietrza dla Europy) oraz innych projektów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W związku z tym w najbliższych dniach TAURON Ciepło rozpoczyna kampanię „Nowy kolor ciepłej wody”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na możliwość zastąpienia wymagających obsługi i stwarzających niebezpieczeństwo urządzeń do ogrzewania wody (m.in. piecyki gazowe, bojlery) ciepłą wodą z sieci TAURON Ciepło.
- Podobnie jak przy kampanii „Niska emisja – Wysokie ryzyko”, do której zaangażowaliśmy m.in. kominiarzy, łączymy promocję naszych produktów z funkcją społeczną. Na przykładzie ciepłej wody chcemy pokazać, że niewielkim wysiłkiem można poprawić bezpieczeństwo w mieszkaniu przy równoczesnym wzroście wygody i oszczędności w rachunkach. Co istotne, taka inwestycja może zostać w dużej części sfinansowana ze środków pomocowych – dodaje Henryk Borczyk, prezes zarządu TAURON Ciepło.
Zasadniczym elementem kampanii będą poranne spotkania przedstawicieli TAURON Ciepło z mieszkańcami na przystankach tramwajowych i autobusowych, gdzie przy gorącej herbacie będą zachęcali do zainteresowania się tematem zmiany sposobu zapewniania sobie ciepłej wody. Na użytek kampanii powstały także specjalne wydawnictwa drukowane. Dodatkowo przeprowadzona zostanie akcja billboardowa oraz działania w internecie.