Akcja edukacyjna prowadzona przez TAURONA znalazła się wśród 10. najlepszych działań edukacyjnych biznesu w Polsce. Wyróżnienie zostało wręczone 17 listopada podczas 6. Targów CSR organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Spośród 271 inicjatyw zgłoszonych przez firmy i fundacje korporacyjne w gronie finalistów projektu „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw” znalazło się dziesięć najwyżej ocenionych w głosowaniu internetowym, a wcześniej zakwalifikowanych przez kapitułę do ścisłej 51. W sumie na wszystkie projekty oddano 17 424 głosy.
– TAURON, równie dużą wagę, co do działalności biznesowej, przywiązuje do działań z obszaru społecznej odpowiedzialności, dlatego to wyróżnienie ma dla nas szczególne znaczenie. To także potwierdzenie, że zmierzamy we właściwym kierunku, realizując zobowiązania wobec naszych klientów, których liczba przekracza 5,4 mln. Nasze zorientowanie na klienta obrazuje także nowa Strategia Grupy TAURON, gdzie po raz pierwszy w historii Grupy Obszar Klienta został wydzielony na poziomie spółki-matki – podkreśla Filip Grzegorczyk, Prezes Zarządu TAURON Polska Energia.
- Lista inicjatyw edukacyjnych to unikalne zestawienie i przegląd projektów, i działań firm. Pokazuje skalę i różnorodność zaangażowania edukacyjnego biznesu i dowodzi, jak duże są możliwości włączania i wpływania na zmiany w naszym otoczeniu. Lista to doskonałe źródło inspiracji, punktu odniesienia czy szukania możliwości współpracy dla innych firm i organizacji. Gorąco zachęcam do zapoznania się z pełnym zestawieniem 51 inicjatyw, najwyżej ocenionych przez kapitułę, a ze szczególną uwagą z dziesiątką finalistów, których wskazali internauci - mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przewodnicząca kapituły oceniającej zgłoszone inicjatywy do Listy.
”Energia dla Seniora” to akcja realizowana przez Zespół Rzecznika Praw Klienta, działającego w ramach Obszaru Klienta w TAURON Polska Energia. Akcja dedykowana jest osobom starszym, które są najbardziej narażone na działania nieuczciwych sprzedawców energii. Ma na celu edukowanie klientów, jak bezpiecznie poruszać się po rynku energii. Akcja opiera się na współpracy międzysektorowej – biznesu, administracji publicznej reprezentowanej przez rzeczników konsumentów oraz organizacji pozarządowych, czyli uniwersytetów III wieku, klubów seniora oraz związków emerytów i rencistów. W ramach warsztatów organizowane są zarówno wykłady dla szerokiego grona słuchaczy, jak i kameralne spotkania edukacyjne.
Finaliści projektu „Edukacyjne działania biznesu. Lista najbardziej znaczących inicjatyw”
Akcja edukacyjna Energia dla Seniora (TAURON Polska Energia S.A.)
Bezpiecznie Tu i Tam (Orange Polska)
Kluby Sportowe Orange (Orange Polska)
MegaMisja (Orange Polska, Fundacja Orange)
Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! (mBank S.A.)
Ogólnopolski Program Zdrowia Seksualnego (Polpharma Biuro Handlowe)
PKO Bieg Charytatywny (PKO Bank Polski)
Po Stronie Natury (Żywiec Zdrój S.A.)
Szkolne Kasy Oszczędności (PKO Bank Polski)
Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy (Fundacja NUTRICIA)