W Nowy Rok bez papierosa

W TAURON Obsługa Klienta trwa kampania zachęcająca pracowników do rzucenia palenia. Działanie zostało zainicjowane z okazji Międzynarodowego Dnia Rzucania Palenia.

Kampania antytytoniowa w TAURON Obsługa Klienta podzielona została na kilka etapów. W pierwszym z nich, dla pracowników zorganizowano prelekcje dotyczące uzależnienia od tytoniu, które prowadzone były przez przedstawicieli SANEPiD. Poza informacjami o szkodliwości palenia tytoniu, jego wpływie na zdrowie palacza i osób z najbliższego otoczenia osoby palącej, uczestnicy mogli się dowiedzieć, w jakich sytuacjach i gdzie powinni szukać pomocy. W trakcie wykładów, prowadzone były również badania tlenku węgla w wydychanym powietrzu.

- Uzależnienie od palenia tytoniu, to poważny problem cywilizacyjny. Jego najgorszym skutkiem jest negatywny wpływ na zdrowie fizyczne, ale trzeba też pamiętać o tym, że palenie może pogarszać nasze relacje z najbliższym otoczeniem – rodziną, przyjaciółmi oraz współpracownikami. Dlatego podjęliśmy wyzwanie i rozpoczęliśmy działania edukacyjne wśród pracowników TAURON Obsługa Klienta  – mówi Piotr Sokół z Biura BHP w TAURON Obsługa Klienta. 

Celem działań prowadzonych w TAURON Obsługa Klienta, jest poprawa zdrowia pracowników poprzez uświadamianie szkodliwości czynnego i biernego palenia tytoniu. Kampania wpisuje się w szereg akcji zdrowotnych prowadzonych w TAURONIE po hasłem Akcja Zdrowie.

Problem rzucania palenia polega przede wszystkim na tym, że większość palaczy podejmowała takie próby wielokrotnie, a każda nieudana próba jest dla nich porażką i zniechęca do podejmowania kolejnych. - W naszych działaniach, chcemy przede wszystkim uświadomić pracownikom, że nie ważne, ile porażek poniosą na swojej drodze walki z uzależnieniem, liczy się przede wszystkim to, że potrafią się zmierzyć z nałogiem i dążą do tego, aby pokonać go całkowicie– podkreśla Piotr Sokół.

- Osoby niepalące mają w wydychanym powietrzu do sześciu  jednostek tlenku węgla. Palacze nigdy nie mają wyniku w granicach normy, ale badanie może im uświadomić, jaki wpływ na ich organizm ma palenie, może pomóc podjąć decyzję o rzuceniu palenia - tłumaczy Iwona Krzyżanowska z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Wrocławiu.

Kulminacja akcji przypadła na 15 listopada. Oprócz praktycznych materiałów informacyjnych, które zostały zamieszczone w wewnętrznym serwisie TAURONA, palący pracownicy zostali zaproszeni do podjęcia wyzwania rzucania palenia.

Uczestnicy akcji otrzymają praktyczne poradniki w formie książek lub audiobooków, które pomogą rozstać im się z nałogiem. - Jeśli udział w wyzwaniu nie zakończy się dla wszystkich stuprocentowym sukcesem, nie szkodzi. Organizując akcję, chcemy uświadomić pracownikom TAURON Obsługa Klienta, że warto próbować do skutku. Początek roku, to doskonały moment na podejmowanie nowych zobowiązań  – mówi Piotr Sokół.  

Finał akcji, nastąpi w marcu 2019 r. Wtedy to uczestnicy wyzwania podzielą się z pozostałymi pracownikami TAURON Obsługa Klienta swoimi doświadczeniami w próbie rzucania palenia. Będzie to również punkt wyjścia do kolejnej edycji przedsięwzięcia.

jpg 767,1 kB 2944x1965 pikseli

1 / 1

TAURON.jpg

09.01.2019

Pobierz (767,1 kB)
0

Kontakt dla mediów

ul. ks. Piotra Ściegiennego 3

40-114 Katowice

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Administratora danych osobowych jest Tauron Polska Energia S.A. ks. Piotra Ściegiennego 3, 40-114 Katowice.