Kampania „Sprawdź kto” ma na celu propagowanie wiedzy o rynku energii elektrycznej i gazu oraz budowanie zdrowej konkurencji opartej na zasadach fair play. Akcja, zorganizowana przez Towarzystwo Obrotu Energią pod patronatem Urzędu Regulacji Energetyki i Federacji Konsumentów, prowadzona jest przy wsparciu spółek obrotu, m.in. TAURONA.
Inicjatywa zachęca klientów do podejmowania świadomych decyzji przy wyborze sprzedawcy. Twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę klientów na przysługujące im prawa oraz problem nieuczciwych praktyk stosowanych przez niektórych sprzedawców.
- W tym roku hasłem przewodnim kampanii jest „Dobra energia w dobrym towarzystwie” – wyjaśnia Marek Kulesa, dyrektor biura TOE. - Skupiliśmy się na międzypokoleniowej wymianie kluczowych opinii i doświadczeń. To najczęściej członkowie rodziny, np. wnuczkowie lub dzieci, pomagają osobom starszym w podejmowaniu decyzji. Wybór sprzedawcy prądu i gazu jest jedną z nich - dodaje.
Kampania „Sprawdź kto” opiera się na czterech głównych przekazach:
Głównym medium kampanii jest strona internetowa http://sprawdzkto.pl/, którą uzupełnia profil społecznościowy https://www.facebook.com/sprawdzktopl/. Zaplanowano również spoty radiowe oraz materiały wideo i bannery, które będą szeroko promowane za pośrednictwem Internetu oraz platformy VOD. Reklamy pojawią się również w prasie.
- Nasza akcja rozpoczyna się 26 sierpnia od działań zasięgowo-wizerunkowych w Internecie – informuje Kulesa. Następnie 2 września ruszamy ze spotami radiowymi, reklamami w prasie oraz konkursem na naszym profilu facebookowym. Kampania trwać będzie do 30 września - dodaje Kulesa.