TAURON przy wprowadzonych różnorodnych działaniach prewencyjnych zachowuje ciągłość produkcji i dystrybucji energii elektrycznej. W trosce o zdrowie klientów TAURON wzmocnił elektroniczne kanały kontaktu, wprowadził zmiany w obsłudze klientów – m.in. ograniczył odczyty liczników. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie www.tauron.pl
- Podjęte działania prewencyjne, mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom oraz ciągłość funkcjonowania Grupy TAURON, co z kolei gwarantuje pewność dostaw energii elektrycznej i ciepła dla naszych klientów. W trosce o ich zdrowie zawiesiliśmy działanie Punktów Obsługi Klienta, wzmacniając jednocześnie elektroniczne formy kontaktu - mówi Filip Grzegorczyk, prezes zarządu TAURON Polska Energia.
Awarie obsługiwane natychmiast
Nieprzerwanie w trybie 24/7 nadzór nad całą elektroenergetyczną siecią dystrybucyjną sprawują służby ruchowe i techniczne TAURON Dystrybucja. Pracownicy spółki podzieleni pozostali na stałe zespoły bez możliwości rotacji pomiędzy nimi.
Spółka ograniczyła też zaplanowane prace. Pracownicy spółki dokonują odczytów liczników oraz innego rodzaju prac tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego. W pozostałych przypadkach Spółka prosi klientów o podawanie stanu licznika telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu o odczycie lub mailowo poprzez formularz: https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyjne/odczyt-licznika-online. Obsługa techniczna układów pomiarowo-rozliczeniowych wewnątrz lokali będzie prowadzona w przypadkach awaryjnych, dotyczących braku zasilania.
Prace planowe, związane z koniecznością wyłączenia odcinków linii energetycznej i wiążące się z brakiem zasilania zostały czasowo wstrzymane. W przypadku wystąpienia wyłączeń awaryjnych, praca przy ich usuwaniu odbywać się będzie z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów.
Zapasy na sto dni
Bez zakłóceń funkcjonuje też spółka TAURON Wytwarzanie. Bloki produkujące energię elektryczną, którymi dysponuje spółka, mają zmagazynowane zasoby paliwa produkcyjnego - węgla, oleju opałowego - i innych materiałów oraz produktów niezbędnych do produkcji energii elektrycznej i ciepła. Nie ma konieczności korzystania z dostaw zewnętrznych przez co najmniej 30 dni. - Biorąc pod uwagę bieżące obciążenie naszych elektrowni, zgromadziliśmy zapasy paliw umożliwiające nieprzerwaną pracę jednostek przez około sto dni – powiedziała Patrycja Hamera, rzecznik prasowy TAURON Wytwarzanie.
TAURON Wytwarzanie zamówił też siedem tysięcy całodziennych racji żywnościowych. Jest to jedno z działań prewencyjnych, na wypadek potencjalnej sytuacji kryzysowej w strategicznym dla bezpieczeństwa kraju segmencie wytwarzania energii.
Działania prewencyjne
Pracownicy elektrowni i kopalni, ze względu na charakter wykonywanej pracy, poddawani są dodatkowym badaniom przed wpuszczeniem ich na teren zakładów. Każdy osoba wchodzący na zakład ma codziennie mierzoną temperaturę ciała oraz wypełnia specjalną ankietę składającą się z trzech pytań. - Każdy, kto wchodzi lub wjeżdża na teren kopalni jest zobowiązany do poddania się pomiarowi temperatury ciała, który wykonują odpowiednio wyposażeni pracownicy służby ochrony przed wejściem na teren Spółki. Pomiar temperatury ciała jest dokonywany za pomocą termometru bezdotykowego – wyjaśnia Daniel Iwan, rzecznik prasowy TAURON Wydobycie.
Obsługa klientów online
W trosce o bezpieczeństwo klientów czasowo zawieszono działanie Punktów Obsługi Klientów, a jednocześnie wzmocnione zostały elektroniczne kanały. – Zachęcamy do zaglądania na stronę internetową tauron.pl. Można tam znaleźć szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób kontaktować się z nami w konkretnych sprawach - wyjaśnił Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy TAURON Polska Energia.
Grupa podjęła szereg działań w ramach prewencji wewnętrznej. Od 2 marca prowadzona jest akcja informacyjna o koronawirusie i zasadach higieny ciała. W biurach i przestrzeniach produkcyjnych przeprowadzono zapobiegawczą dezynfekcję, zainstalowano dozowniki z płynem dezynfekującym.
Większość pracowników biurowych została oddelegowana do pracy zdalnej lub zachęcona do skorzystania z opieki nad dziećmi. Powołano również interdyscyplinarne zespoły do reagowania na zmieniającą się sytuację, dotyczącą rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2.