TAURON wzmacnia procesy obsługi klienta

TAURON wzmacnia stabilność i bezpieczeństwo Systemu Obiegu Dokumentów (SOD). Dzięki wdrożeniu nowego systemu możliwe będzie podwyższenie standardu obsługi klienta we wszystkich kanałach kontaktu.

Wdrożenie realizowane przez TAURON Obsługa Klienta skupia się na wdrożeniu nowej architektury systemu, optymalizacji obecnych procesów realizowanych w systemie SOD i rozszerzeniu funkcjonalności z wykorzystaniem najnowszych technologii IBM Case Business Automation Worlflow oraz IBM DataCap. System ten jest kluczowym źródłem danych dla serwisu klienckiego, a jego modernizacja będzie wsparciem pracowników w procesie obsługi Klienta.

- Głównym celem w projekcie jest przebudowa architektury IT, przy równoczesnej optymalizacji obecnych i implementacji nowych procesów biznesowych. System SOD jest jednym z głównych i krytycznych komponentów naszej architektury biznesowej i IT stąd też, jako nasze główne repozytorium kontaktów z klientem musi mieć zapewniony wysoki poziom bezpieczeństwa oraz funkcjonować zgodnie z przepisami RODO – wyjaśnia Leszek Chwalik wiceprezes zarządu ds. CUW IT w TAURON Obsługa Klienta. -  Jest to jeden z najważniejszych projektów typu business-oriented obecnie realizowanych w Grupie - dodaje Leszek Chwalik.

Dzięki wdrożeniu nowego systemu zapewniony zostanie wyższy standard obsługi klienta w każdym kanale kontaktu klienta z TAURONEM ze szczególnym naciskiem na rozwój kanałów elektronicznych. Szczególnie istotną rolę kanały te odgrywają podczas pandemii koronawirusa zapewniając klientom bezpieczny sposób załatwiania swoich spraw w TAURONIE.

Podczas wiosennego zamknięcia stacjonarnych punktów obsługi klienta ponad pół miliona klientów załatwiło swoje sprawy w TAURONIE korzystając ze zdalnych kanałów kontaktu. Największy wzrost został wówczas odnotowany przy zawieraniu umów przez internet.

- Najważniejsze korzyści wynikające z optymalizacji to lepsze zarządzanie przepływem komunikacji, zwiększenie efektywności wykonywanych operacji, a co za tym idzie podniesienie jakości obsługi klienta – mówi Marek Woźny, vice president Capgemini Polska.

Partnerem technologicznym projektu jest firma Capgemini.

Kontakt dla mediów

ul. ks. Piotra Ściegiennego 3

40-114 Katowice

Formularz subskrypcji

Wypełnij poniższy formularz.

Administratora danych osobowych jest Tauron Polska Energia S.A. ks. Piotra Ściegiennego 3, 40-114 Katowice.