Co drugi senior w sytuacji awarii sprzętów domowych pomocy szuka u członków najbliższej rodziny. TAURON przygotował poradnik, w którym wyjaśnia, jak radzić sobie w przypadkach domowych awarii czy bezpiecznie korzystać z Internetu. Publikacja dostępna jest od dziś na stronie tauron.pl/seniorzy.
Z badań przeprowadzonych na zlecenie TAURONA wynika, że 48 proc. seniorów w sytuacji awarii domowych sprzętów w pierwszej kolejności szuka pomocy u członków najbliższej rodziny. Równie chętnie seniorzy szukają fachowców w internecie. 46 proc. ankietowanych przyznaje jednak, że nie ufa serwisantom znalezionym w ten sposób.
By wyjść naprzeciw potrzebom najstarszych osób, TAURON przygotował w poradniku zestawienie najważniejszych informacji dotyczących opłacalności naprawy sprzętu, a także porady dotyczące tego, jak zapewnić sobie pomoc sprawdzonego fachowca i gdzie szukać pomocy w przypadku awarii w domu.
– Kampania Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło” to projekt skierowany do tych osób, które potrzebują wsparcia młodszych generacji, aby odnaleźć się w szybko zmieniającym się świecie - mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik Grupy TAURON. - Od lat konsekwentnie prowadzimy akcje chroniące tę grupę klientów przed nieuczciwymi praktykami handlowymi. Nasza wieloletnia akcja „TAURON nie chodzi po domach” ma na celu poprawę bezpieczeństwa klientów. – wyjaśnia rzecznik TAURONA.
Aż 80 proc. badanych przyznaje, że nowe technologie są przydatne w codziennym życiu. Seniorzy najchętniej korzystają ze smartfonów, dzwoniąc do najbliższych osób. Technologii używają także do sprawdzania podstawowych informacji, takich jak rozkład jazdy autobusów czy prognoza pogody. 53 proc. badanych przyznaje równocześnie, że korzystanie ze smartfonów nastręcza im jednak trudności.
- Poradnik, który teraz oddajemy w ręce seniorów i ich bliskich ma na celu dostarczenie wiedzy, która zapewni bezpieczeństwo w Internecie i poza nim W e-booku eksperci TAURONA przygotowali proste instrukcje, jak łatwo i bezpiecznie korzystać z Internetu oraz na co zwracać uwagę, by nie dać się oszukać – mówi Łukasz Zimnoch.
W poradniku nie brakuje również wskazówek, które dostarczą wiedzy na temat zwiększania bezpieczeństwa na co dzień – poza Internetem. Eksperci TAURONA przygotowali informacje o najbardziej popularnych metodach oszustw, których ofiarami są najczęściej właśnie seniorzy.
TAURON od lat nie tylko konsekwentnie rozwija ofertę dla wszystkich grup klientów, ale w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzi też działania, które mają na celu m.in. edukację klientów w zakresie bezpieczeństwa w Internecie i poza nim. Wśród nich wymienić należy kampanię „TAURON nie chodzi po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz”, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa konsumentów na rynku energii i ochronę przed nieuczciwymi praktykami sprzedażowymi.
Poradnik dla seniorów można bezpłatnie pobrać ze strony tauron.pl/seniorzy. To kolejna odsłona projektu edukacyjno-informacyjnego Seniorów sposób na „COŚ się zepsuło”.