Czytelna, nowoczesna i przyjazna dla użytkowników - tak wygląda nowa strona internetowa TAURONA. Wprowadzone zmiany to efekt analizy zachowań, przyzwyczajeń i języka używanego przez klientów.
Nowoczesny design, proste ścieżki dotarcia do rozwiązania sprawy oraz wsparcie użytkownika na każdym etapie – to najbardziej charakterystyczne cechy nowej strony internetowej firmy.
- Pandemia dla TAURONA obsługującego ponad pięć milionów Klientów to test, wyzwanie i impuls rozwojowy – wyjaśnia Jerzy Topolski, wiceprezes TAURON Polska Energia. - Prawie dwa lata temu okazało się, że intensywny rozwój obsługi online, to była właściwa decyzja – z dumą mogę powiedzieć, że nasze systemy obsługi zdalnej zdały pandemiczny egzamin. Covidowa plaga wpłynęła także na dynamizację rozwoju obsługi wirtualnej, czego m.in. zwieńczeniem jest nowa strona internetowa – dodaje Topolski.
Na nowej stronie głównej użytkownik ma bezpośredni dostęp do najpopularniejszych skrótów prowadzących do ważnych informacji, wybranych ofert oraz do funkcjonalności umożliwiających szybkie załatwienie spraw klienckich. - Jest jasno, przejrzyście, czytelnie. Zrezygnowaliśmy ze skomplikowanych kategoriii w menu głównym, które obecnie prowadzi do dwóch głównych sekcji – Oferty i Obsługi. Dodatkowo wyposażyliśmy stronę w moduły umożliwiające załatwienie swoich spraw przez Internet. Jest łatwy dostęp do czata, formularzy oraz szablonów, dzięki którym można obliczyć, ile klient zapłaci za prąd – wyjaśnia Daniel Gryt, dyrektor ds. komunikacji i marketingu w TPE.
W obu sekcjach użytkownik dociera do właściwego miejsca odpowiadając na proste pytania. Pozwala to dokładnie zidentyfikować jego sprawę i pokierować do odpowiedniego formularza. To konsekwencja odwzorowania komfortu załatwiania sprawy, jakiego doświadcza osoba podczas rozmowy z konsultantem w stacjonarnym punkcie obsługi.
Język strony został uproszczony tak, by upodobnić go do tego, jakim posługuje się klient podczas kontaktu bezpośredniego. Zespół wdrożeniowy przesłuchał w tym celu setki rozmów z infolinii ucząc się, jak klienci definiują swoje potrzeby w kontaktach z TAURONEM. Wykorzystaliśmy tę wiedzę przy budowie serwisu.
Cyfrowy zwrot
Obecnie milion użytkowników serwisu generuje w ciągu miesiąca prawie dwa miliony odsłon sekcji obsługowej. To prawie dwukrotnie więcej, niż jeszcze dwa lata temu. Klient ma dziś dostęp do ponad 70 procesów samoobsługowych na stronie tauron.pl, w serwisie Mój TAURON lub aplikacji mobilnej.
Przez Internet załatwianych jest w TAURONIE kilkaset tysięcy spraw miesięcznie. W naszych serwisach samoobsługowych realizujemy ponad pół miliona samych płatności. Klient może przepisać licznik, podać odczyt, przedłużyć umowę czy zmienić grupę taryfową. Obsługa wirtualna pozwala na realizację każdego procesu obsługi Klienta.