TAURON współpracuje z PGNiG Obrót Detaliczny w zakresie zapewnienia ciągłości dostaw oraz zmiany sprzedawcy gazu dla gospodarstw domowych. Proces ten będzie dla tych klientów w pełni automatyczny - dzięki temu skorzystają oni z ustawowo zamrożonych przez polski rząd cen gazu.
Dla prawie wszystkich klientów TAURONA, którzy posiadają umowę na dostarczanie gazu, tzw. sprzedawcą rezerwowym i sprzedawcą z urzędu będzie PGNiG Obrót Detaliczny. Dlatego PGNiG w porozumieniu z TAURON Sprzedaż ogłosił, że jest gotowy płynnie przejąć tych klientów.
Cały proces nie wymaga od Klientów w gospodarstwach domowych podejmowania żadnych działań i zostaną oni objęci tzw. sprzedażą rezerwową (lub sprzedażą z urzędu). Klienci tym samym będą mieli zapewnione dostawy prądu bez żadnych przerw w ustawowo gwarantowanej cenie.
- Nie ma mowy o jakichkolwiek przerwach w dostawach gazu do klientów. Przypominam, że klienci mają gwarancję urzędowej ceny gazu, czyli objętej taryfowaniem do końca 2027 roku. Rozwiązanie to wynika z zapisów Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej – wyjaśnia Rafał Soja, prezes zarządu TAURON Sprzedaż. - Decyzja o wyjściu z rynku gazu jest podyktowana tym, że TAURON nie posiada własnych zasobów gazu, a wobec zdestabilizowanego przez Rosję rynku tego surowca, trudno nam zabezpieczyć jego dostawy – dodaje prezes TAURON Sprzedaż.
Klienci mogą także samodzielnie wybrać nowego dostawcę gazu i podpisać umowę na wybranych przez siebie warunkach. Jest to bezpłatne i nie wiąże się z dodatkowymi komplikacjami.
- Dotychczasowi klienci TAURONA mogą liczyć na nasze wsparcie operacyjne. Nasi konsultanci pomogą podpisać nową umowę. Proces ten można również przejść w całości zdalnie podpisując umowę online (szczegóły pod adresem www.ebok.pgnig.pl). W razie jakichkolwiek pytań prosimy o korespondencję na adres: kontakt@pgnig.pl lub kontakt z infolinią pod numerem 22 515 15 15 - mówi Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
- Dla klientów mających umowę gazową uruchomiliśmy specjalną infolinię 555 444 555, a także stronę internetową na której dostępne są wszystkie niezbędne informacje dotyczące tego procesu. Nasi konsultanci będą pomagać wszystkim klientom, którzy potrzebują takiej pomocy, aby zawrzeć nową umowę z innym sprzedawcą. Dodatkowo klienci mogą kierować do nas pytania na adres gaz@tauron.pl – tłumaczy prezes Soja. - Nadal bez zmian będziemy obsługiwać klientów, którzy mają obowiązujące z nami umowy – dodaje prezes TAURON Sprzedaż.
Strona internetowa z najważniejszymi informacjami dot. zmiany sprzedawcy gazu: https://www.tauron.pl/informacja-w-sprawie-gazu