Do końca czerwca 2023 roku gospodarstwa domowe, które chcą korzystać w tym roku z zamrożonych cen energii elektrycznej w podwyższonych limitach 2,6 MWh lub 3 MWh muszą założyć specjalne oświadczenia. W tej grupie znajdują się m.in. gospodarstwa domowe, w których zamieszkują osoby z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, klienci, którzy posiadają Kartę Dużej Rodziny i rolnicy. Do firmy wpłynęło dotychczas ponad 430 tysięcy takich oświadczeń klientów. W TAURONIE najwygodniejszą metodą złożenia oświadczenia jest internet.
Klienci, którzy chcą skorzystać z rozwiązań Tarczy Solidarnościowej nie muszą umawiać się na wizytę w Punkcie Obsługi Klienta. Najważniejsze informacje na temat rozwiązań zawartych w Tarczy są dostępne na stronach:
Pomoc w załatwieniu swoich spraw można uzyskać poprzez kilka kanałów kontaktu m.in.: aplikację mobilną Mój TAURON, czat, aplikację Messenger na Facebooku, formularz kontaktowy na stronie internetowej. Najwygodniejszy dla siebie kanał kontaktu można wybrać na stronie: https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-klienta
- TAURON w trakcie pandemii pokazał, że jest przygotowany do obsługi zdalnej. Pomimo lockdownu utrzymaliśmy wysoki standard świadczonych usług. W tym czasie sprawnie obsłużyliśmy eksplozję fotowoltaiczną, która wymagała zwiększonej aktywności. Formę obsługi wypracowaną w pandemicznym czasie utrzymujemy również dzisiaj. Najszybszym kanałem, w którym klienci załatwiają swoje sprawy jest internet. Jeśli klient chce spotkać się z nami w Punkcie Obsługi Klienta, wtedy zachęcamy do umówienia się na wizytę na określoną godzinę – wyjaśnia Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy Grupy TAURON.
Oświadczenie, które dotyczy zwiększenia limitu na energię elektryczną można złożyć również poprzez rządową aplikację mObywatel. Wystarczy zalogować się do aplikacji mObywatel, kliknąć opcję (kafelek) „Złóż wniosek” i wybrać z listy wniosków i oświadczeń interesujący użytkownika wniosek. Aplikacja szybko i sprawnie przeprowadzi każdego przez wszystkie etapy składania oświadczenia i automatycznie uzupełni niektóre z danych osoby składającej dokument.
- Pomyśleliśmy również o seniorach i specjalnie dla nich wdrożyliśmy wiele usprawnień. Na przykład już w lipcu 2021 roku uruchomiliśmy specjalną infolinię. Obsługą tego kanału zajmują się nasi najbardziej doświadczeni konsultanci, którzy bez presji czasu pomagają seniorom w zdalnym rozwiązaniu sprawy – podkreśla Łukasz Zimnoch.
Zmiany w Punktach Obsługi Klienta
Obostrzenia spowodowane pandemią koronawirusa, wymusiły zmianę organizacji pracy w punktach obsługi klienta. Jednym z rozwiązań, była konieczność umówienia terminu wizyty w naszych placówkach.
Dwa lata doświadczeń oraz pozytywne opinie klientów spowodowały, że TAURON podjął decyzję o utrzymaniu zasady umawiania wizyt. Takie rozwiązanie minimalizuje konieczność oczekiwania na miejscu. Klienci mają możliwość zaplanowania spotkania w wygodnym dla siebie terminie. Wizytę można zaplanować za pośrednictwem strony internetowej oraz telefonicznie. Klient otrzymuje sms z terminem umówionej wizyty. Może ją anulować, jeśli nie może przyjść.
W placówkach TAURONA pierwszeństwo mają klienci umówieni. W miarę możliwości obsługiwani są także Klienci nieumówieni. W sytuacji, kiedy nie ma możliwości obsługi bezpośredniej, opiekun klienta proponuje klientom, w zależności od sprawy, z którą przyszedł:
W 2022 roku 33% naszych klientów wybrało kanały online, 53% kanał telefoniczny, 9% kanał stacjonarny i 5% kanał korespondencyjny.