TAURON, jako pierwsza polska firma energetyczna, wdraża inkluzywną obsługę klienta w ramach programu "TAURON Bez Barier". Dzięki inicjatywie zrealizowano już 100 projektów poprawiających dostępność usług i zwiększających świadomość pracowników na potrzeby osób starszych czy z niepełnosprawnościami.
"TAURON Bez Barier" to wspólna inicjatywa spółek Grupy, skierowana zarówno do klientów, jak i pracowników. W jej ramach mieszczą się projekty, których celem jest poprawa dostępności usług, niezależnie od wieku, stanu zdrowia czy kompetencji cyfrowych.
Jednym z flagowych rozwiązań, które już niebawem zostanie uruchomione, jest obsługa z tłumaczem języka migowego w każdym punkcie. Do tej pory dla klientów niesłyszących wprowadzono w POK stanowiska z pętlą indukcyjną, które poprawiają jakość obsługi i komfort osób korzystających z aparatów słuchowych.
- Naszym rdzeniem biznesowym jest 6 mln klientów przyłączonych do sieci dystrybucyjnej, dlatego podjęliśmy wyzwanie wdrożenia idei inkluzywności w TAURONIE. Chcemy żeby każdy z nich, niezależnie od potrzeb czy możliwości, miał równy dostęp do naszych produktów i usług oraz mógł samodzielnie załatwić wszystkie potrzebne formalności – mówi Grzegorz Lot, prezes zarządu TAURON Polska Energia.
Działania realizowane w ramach programu obejmują likwidację barier architektonicznych, komunikacyjno-informacyjnych oraz cyfrowych.
Co ważne, program to nie tylko wdrażanie nowych inicjatyw, ale stały rozwój i operacyjne zarządzanie dostępnością w bieżącej działalności. TAURON powołał i przeszkolił koordynatorów dostępności w spółkach Grupy, którzy organizują szkolenia i webinaria dla pracowników.
W ramach programu zrealizowano już, m.in. cykl „ABC Dostępności”, szkolenie „Obsługa klientów z niepełnosprawnością oraz osób ze szczególnymi potrzebami”. E-learning jest uzupełnieniem wiedzy "Praktycznego Poradnika savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością". Dla klientów TAURON przygotował poradnik „Pierwsza umowa z TAURONEM", który jest dostosowany do użytku przez osoby niewidzące, zgodnie ze standardami WCAG. Klienci mogą również skorzystać z filmów z tłumaczeniem na Polski Język Migowy, które pomogą w korzystaniu z serwisu "Mój TAURON".
Więcej o rozwiązaniach "TAURON Bez Barier" można znaleźć na stronie tauron.pl/bezbarier, gdzie zebrano informacje o wdrożonych udogodnieniach, zarówno skierowanych do osób z niepełnosprawnościami, jak i seniorów.
6 sukcesów TAURON Bez Barier!
1. Rozwijamy nasze kompetencje – mamy 40 koordynatorów dostępności w TAURONIE.
2. Nasze strony internetowe są dostępne cyfrowo, zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG 2.1.
3. Przeprowadziliśmy audyt architektoniczny wszystkich naszych punktów obsługi klienta. Podjęliśmy się wyzwania poprawy dostępności i obecnie już 98% naszych punktów obsługi jest dostępna architektonicznie.
4. W wszystkich naszych punktach obsługi klienta znajduje się stanowisko z pętlą indukcyjną. Dzięki temu rozwiązaniu osoby słabosłyszące korzystające z aparatów słuchowych mają lepszy komfort i jakość obsługi. Dla klientów mamy również przygotowane lupy i ramki do podpisu, które są pomagają seniorom, czy osobom z wadami wzroku.
5. Już niedługo uruchomimy obsługę z tłumacza języka migowego w naszych punktach obsługi, dzięki czemu klienci niesłyszący będą mogli samodzielnie, bez pomocnika załatwić swoje sprawy w TAURONIE.
6. Wdrażamy standardy dostępności oraz budujemy świadomość poprzez kampanie o dostępności.