Pierwsze kilkaset tysięcy gospodarstw domowych otrzyma w tym tygodniu swoją fakturę za prąd wraz czytelnym podsumowaniem najważniejszych informacji. TAURON upraszcza w ten sposób fakturę, aby ułatwić jej zrozumienie swoim klientom. Jednocześnie już 21 czerwca br. spółka zaprezentuje całkowicie nową, czytelniejszą fakturę dla gospodarstw domowych, którą klienci otrzymają jeszcze w tym roku.
- Stawiamy na jasną i skuteczną komunikację z klientami we wszystkich sprawach związanych z energią elektryczną. Sześć milionów naszych klientów to rdzeń biznesowy TAURONA. Dostarczamy gospodarstwom domowym coraz więcej zielonej energii z własnych źródeł na lata, rozwijamy portfolio produktowe, a także upraszczamy formalności. Wszystko to wynika wprost z nowej, proklienckiej strategii Grupy i poprawia doświadczenie klienta – mówi Magdalena Kulczyna, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Gospodarstwa domowe otrzymają faktury za prąd wraz z użytecznym podsumowaniem, w którym znajdą tylko najważniejsze dla nich informacje o swoim rozliczeniu. Podsumowanie zawiera kwotę do zapłaty, klarowne określenie terminów płatności, dostępne sposoby płatności oraz informację o typie odczytu, na podstawie jakiego wystawiono fakturę. W zarządzaniu domowym zużyciem energii przydatną jest również informacja o wielkości zużycia prądu w analogicznym okresie poprzedniego roku.
- Nowa, uproszczona faktura za prąd umożliwi naszym klientom szybkie i łatwe zrozumienie najważniejszych informacji rozliczeniowych. Chcemy tym samym zwiększyć satysfakcję klientów z obsługi. Rozpoczęliśmy już wysyłkę uproszczonych faktur do kilkuset tysięcy gospodarstw domowych i jednocześnie zapowiadamy pokazanie całkowicie nowej faktury już w czerwcu. Docelowo chcemy, aby obok najważniejszych danych znalazły się na niej rekomendacje dotyczące wyboru optymalnej dla klienta taryfy i rozwiązań rozliczeniowych – mówi Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta.
Ważna opinia klientów
Co ważne nowy wygląd faktury jest projektowany z udziałem klientów. Do tej pory klienci oceniali między innymi atrakcyjności podsumowania do faktury oraz identyfikowali kluczowe obszary wymagające zmian. Obecnie wszyscy klienci, którzy otrzymają nowe podsumowanie faktury mogą podzielić się opinią na temat dokumentu na stronie internetowej spółki.
TAURON planuje dodatkowo przeprowadzić pogłębione wywiady z klientami, aby jeszcze lepiej zrozumieć ich opinie i oczekiwania wobec uproszczonej faktury.
Prosto z aplikacją
Z przyjaznego formatu prezentacji danych korzystają też użytkownicy aplikacji Mój TAURON, która została pobrana już ponad 2 miliony razy. Tylko w ubiegłym roku klienci pobrali aplikację blisko 500 tysięcy razy, dokonując za jej pomocą między innymi bezpiecznych płatności online. Aplikacja umożliwia jednak załatwienie o wiele większej liczby spraw związanych z prądem. Klienci mogą za jej pośrednictwem sprawdzić stan zużycia prądu z ostatnich faktur, a także m.in. podać odczyt licznika, zamówić szybki kontakt z konsultantem i bezpiecznie przepisać umowę. W najbliższych miesiącach uruchomione zostaną kolejne przydatne funkcjonalności aplikacji.
Więcej o prostym rozliczaniu na tauron.pl/prostafaktura
***
TAURON Sprzedaż zajmuje się sprzedażą energii elektrycznej klientom indywidualnym i biznesowym. Każdego dnia z energii TAURON Sprzedaż korzysta blisko 6 mln klientów na terenie całego kraju. Spółka oferuje miedzy innymi energię pochodzącą z własnych źródeł odnawialnych oraz usługi i nowoczesne technologie w zakresie fotowoltaiki, magazynowania energii, ogrzewania i poprawy efektywności energetycznej.