Ponad 6 milionów klientów Taurona otrzyma nową, prostszą fakturę za prąd. Energetyczna spółka rozpoczęła już wysyłkę dokumentów, a pierwsze gospodarstwa domowe i prosumenci otrzymają ją jeszcze w tym miesiącu. Klienci potwierdzają w badaniach, że najważniejsze informacje rozliczeniowe są w nowej fakturze wyraźnie wyeksponowane. W wyniku wprowadzonych dotychczas uproszczeń, Tauron odnotował w tym roku aż o 150 tysięcy mniej zapytań dotyczących rozliczeń.
- Dotrzymaliśmy słowa i wraz z końcem roku do pierwszych klientów trafi prosta faktura za prąd. Upraszczanie rozliczeń za energię rozpoczęliśmy w już od marca. Przez te kilka miesięcy wysłaliśmy milionom gospodarstw domowych dodatkowe podsumowanie najważniejszych informacji rozliczeniowych do faktury. Teraz rozpoczynamy wysyłkę zaprojektowanej na nowo faktury – mówi Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta. - To efekt wielu miesięcy intensywnych prac badawczych i projektowych, prowadzonych przez naszych ekspertów z różnych dziedzin w ścisłej współpracy z klientami. Nowa faktura została zaprojektowany tak, aby umożliwić szybkie, intuicyjne zapoznanie się z kluczowymi informacjami dotyczącymi rozliczeń. Skupiliśmy się na realnych potrzebach i oczekiwaniach odbiorców, aby stworzyć dokument, który jest nie tylko czytelny, ale także przyjazny w codziennym użytkowaniu. Otwieramy tym samym nowy rozdział w lepszej jakości obsługi klienta – dodaje Michał Mierzwa.
Faktura została uproszczona, a najważniejsze dla odbiorcy informacje wyraźnie wyróżnione.
W dokumencie lepiej wskazano kwotę do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii i harmonogram płatności.
Takie zmiany odpowiadają na potrzeby klientów, które zostały zidentyfikowane w przeprowadzonych badaniach – odbiorcy oczekiwali większej przejrzystości, łatwego dostępu do najważniejszych danych oraz ograniczenia nadmiaru informacji.
Tauron już odnotowuje efekty uproszczenia rachunku za prąd. Dzięki wysyłanym w tym roku do klientów podsumowaniom najważniejszych informacji rozliczeniowych w rachunkach za prąd spółka odnotowała w tym roku spadek liczby zapytań klientów dotyczących rozliczeń, aż o 150 tysięcy.
Prościej dla prosumentów
Prosta faktura od Taurona obejmuje również prosumentów. Spółka obsługuje ich już ponad 460 tysięcy. Faktury dla prosumentów, różnią się od zwyczajnego rachunku za prąd. Jako producenci i odbiorcy prądu prosumenci znajdą inne dane na swojej fakturze, niż gospodarstwo domowe, które jest wyłącznie odbiorcą energii elektrycznej.
Na nowej fakturze od Taurona, prosumenci znajdą wyraźne wskazanie swojego systemu rozliczeń oraz najpotrzebniejsze informacje, takie jak ilość energii pobranej z sieci i ilość energii wprowadzonej do sieci. W przypadku rozliczenia w net-meteringu dodatkowo uwzględniona jest ilość energii w wirtualnym magazynie energii, która pozostała po bieżącym rozliczeniu.
W dokumencie wyeksponowane są również informacje o kwocie do zapłaty, terminie płatności i dostępnych metodach płatności.
Pozytywne opinie klientów
Badania przeprowadzone w Punktach Obsługi Klienta TAURON pokazują, że zdecydowana większość klientów uznała nową, zaprojektowaną od podstaw fakturę za bardziej czytelną niż jej wcześniejsza wersja. Co ważne, preferencja dla nowego wzoru jest widoczna we wszystkich grupach wiekowych, co potwierdza jego uniwersalny charakter.
Najważniejsze komponenty nowej faktury uzyskały dominujące, pozytywne oceny, jednoznacznie wskazując na jej wysoką intuicyjność i zgodność z oczekiwaniami klientów. Zrozumienie wszystkich elementów faktury osiągnęło bardzo wysoki – ponad 90-procentowy – poziom. Dodatkowo klientom podoba się projekt graficzny - uznają za nowoczesny i zgodny z najlepszymi praktykami rynkowymi.
Prosto również z aplikacją
Z przyjaznego formatu prezentacji danych rozliczeniowych korzystają też użytkownicy aplikacji Mój TAURON. Dzięki niej klienci mają dostęp do wszystkich niezbędnych informacji w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca na świecie. Na ekranie smartfona można podejrzeć faktury, umowy i aktualizować dane kontaktowe.
Aplikacja umożliwia jednak załatwienie o wiele większej liczby spraw związanych z prądem. Klienci mogą za jej pośrednictwem sprawdzić stan zużycia prądu z ostatnich faktur, a także m.in. podać odczyt licznika, zamówić szybki kontakt z konsultantem i bezpiecznie przepisać umowę. W najbliższych miesiącach uruchomione zostaną kolejne przydatne funkcjonalności aplikacji.
Więcej o prostym rozliczaniu na tauron.pl/prostafaktura